23 בספטמבר 2019

חודשים ארוכים בנות הדיור מתכננות מצפות וסופרות את הימים לקראת הטיסה שלהן לנופש בחו"ל, כבר שנה ויותר הן אוגרות את הכסף עליו הן עמלות מידי חודש בחודשו במסגרת התעסוקתית שלהן ולאחר שצברו את הסכום המספיק, סוף סוף הגשימו את משאלתן וטסו ליהנות בנופש מושלם בארצות שונות.

בודפשט:

ביום שישי יצאנו להכיר את בודפשט מקרוב יותר וממבט של ציפור, הלכנו לגלגל הענק של בודפשט – זה גלגל ענק בגובה רב, כשעלינו עליו ראינו את כל בודפשט מלמעלה. תמר הרכזת המדהימה שלנו, הסבירה לנו תוך כדי על העיר בודפשט,

בליל שבת, כשהגענו לדירה ביום שישי אחרי טיול מרתק בעיר בודפשט, הגענו מאוד עייפות, אך מרוצות ושמחות, התקלחנו לשבת והלכנו לישון [בעיקרון עד כניסת שבת] אך מרוב עייפות ישנו עד 12:00 בלילה של שבת!!! זה היה פשוט מצחיק ומגניב לעשות קידוש של שבת בשעה כל כך מאוחרת, לא סיימנו להתלהב ולהתרגש, אכלנו סעודת ליל שבת עם אוכל מיוחד של הונגריה עד כמעט 04:00 לפנות בוקר… זה היה מ-ט-ו-ר-ף-!!!

ביום ראשון כשיצאנו לטיול עלינו על אוטובוס מיוחד כזה של תיירים, זה בטח נשמע לכן סתם אוטובוס רגיל כמו שיש פה בירושלים…אבל ממש לא!!! זה היה אוטובוס של שתי קומות וללא תקרה!!! מה שהיה הכי מטורף בו, זה שכל אחת מאתנו קיבלה אוזניות פרטיות שבהן שמענו סיפורים מעניינים ומרתקים על העיר היפה הזאת, ולא תאמינו אבל זה היה בשפה שלנו בעברית!!!

גיאורגיה:

הכל היה מתוכנן פרפקט! לא היה חסר דבר! אפילו שמן באוכל.. בדירה שלנו שומרים מאוד על בריאות אז שמן אצלנו זה דבר שמשתמשים בו בכמות קטנה מאוד, ובגאורגיה זה נראה שהם חושבים ששמן זה בריא, כי הם משתמשים בכמויות של שמן באוכל.. הנופים היו עוצרי נשימה, הצטלמנו מלא, טיילנו בהרים הגבוהים של גאורגיה, תאמינו או לא, אבל אנשים שם שחיים כמו פעם.. הם שואבים מים מהנחל, חיים ביחד עם חיות, ראינו פרות, סוסים, תרנגולים, שמסתובבים שם בחופשיות.. אנשים שם מאוד פשוטים, עובדי אדמה.

היינו בפארק מאוד מטופח שיש שם מצפה ורואים את כל טביליסי! טביליסי זה עיר הבירה של גאורגיה, עלינו גם על גלגל ענק שנשקף ממנו נוף מדהים, ולאחר מכן ירדנו את כל ההר ברכבת מעניינת כזו, אחר כך הסתובבנו בשוק גדול של פרות וירקות, דגים ותבלינים בצבעים ובטעמים מקסימים שאין בארץ.

הכי חשוב, הייתה אוירה מהממת ולא רגילה, הדדיות ושיתופיות, בן אדם לחברו אמיתי!

גם באוקראינה פולין ופראג היינו, בכל מקום נהנינו והתפללנו, נחנו ושאפנו אוויר, ובעיקר אגרנו כוחות!